dilluns, 3 de març del 2014

Avui jo som (Classes de 5 anys)

Activitats Competència Oral.
6è Educació infantil.

Ø   Activitat  1: Avui jo som  (El dia de Carnestoltes)

§   Descripció de l’activitat:
L’activitat consisteix en exposar oralment,en gran grup, i de forma molt lúdica durant tota l’activitat, davant la resta de companys:
-         Qui soc avui?
-        Què  m’agrada fer?
-        Com em sento avui?
L’activitat s’inicia, amb el/la mestre/a tutor/a de model, convidant-los a que segueixin el joc/activitat.
§   Exemple:
Mestre/a:
-        Bon dia nins! Anau molt guapos avui! Meam, jo vos vull veure a tots i vull que em digueu qui sou avui perquè no vos conec! Així que haureu de sortir a presentar-vos!
-        Començaré presentant-me jo: Bon dia, jo soc la Pirata sense Barba, i m’agrada navegar, beure Ron i menjar tortugues! I avui estic molt contenta d’estar a l’escola i celebrar el Carnestoltes amb vosaltres.
Un per un, els infants van sortint i exposen qui són, amb les intervencions pertinents de l’adult per als més tímids i per guiar-los un poc en el discurs.
§  Exemple:
o   Salutació: Quan surti l’infant a exposar, primerament el saludarem: “Bon dia, tu qui ets?”Per a que així l’infant respongui també amb un “ Bon dia” i seguidament, es presenti, “Jo som…”

o   Explicació del personatge: Per a ajudar-los a centrar-se en el que han d’explicar, incidirem en el seu personatge, i farem la pregunta : “Molt bé Spiderman, i què t’agrada fer?” Aquí l’infant ha de reflexionar sobre el personatge del que va disfressat, extreure’n el que més li agradi, el que més el defineixi i exposar-ho a la resta de la classe.

o   Explicació dels sentiments i emocions: Finalment, els farem la pregunta envers com es senten aquest dia tan especial, que majoritàriament va ser que... estaven ben feliços!.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada